Lucia

Såhär har vår lucia varit:

Jag och Robert gick upp vid 06.30 för att äta lussebullar, pepperkakor och dricka varm choklad till luciafirandet på tv. Vid sjutiden vaknade lilla prinsessan å fick då komma upp och mysa med oss i soffan!!!
När Robert åkt till jobbet så åt Tindra medan jag tittade klart på luciorna, sedan kröp jag och Tindra ner i sängen igen och sov till halv tio!!! Det var skönt det!!!

Var hemma och tog det lugnt. Efter lunch tog vi bussen för att åka till mitt jobb på luciafirande.
Mycket folk var det där, med alla barn, föräldrar och personal. Vi hann vara på två avdelningar för att se de härliga luciatågen. Tindra var alldeles tyst och tittade faschinerat på alla barnen!!

Det var många där som aldrig träffat Tindra, så många kom fram och ville se på henne och prata med henne. Å hon bara log, ja om de inte såg för skumma ut förstås- då fick hon lov att granska dem en stund innan hon släppte fram sitt underbara leende:)

När vi gick därifrån var Tindra supertrött av alla intryck så hon somnade skönt i vagnen!!!

Tänk vad lätt vår lilla tjej är, inte ledsen en endaste gång trots all nya människor och stojiga barn. Bara glad och nöjd!!!!

Tindra fick avsluta sin första lucia med sin favorit- BADA!!!!

Kommentarer
Postat av: Buscilla

Låter som en underbar lucia. 6-månader är en underbar tid, även kallad förälskelsenstid. Barnen är glada och förälskade i allt och alla.
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback