Oj september är slut, redan oktober!

Här hos oss händer det grejer och bloggen får lida för det. Vi har köpt hus och har verkligen haft fullt upp med allt som har med det att göra. Den 22 oktober får vi tillgång till vårt radhus som vi köpt i Bålsta! Det är ett 1,5plans hus på 125 kvm, fint men lite renoveringar att göra för att få det så som vi vill ha det.
Tindra har fått plats på en förskola i närheten av där vi bor och det känns skönt att veta att hon har möjlighet att skaffa sig nya kompisar direkt, hon börjar där 1 nov! Hon själv verkar tycka att det ska bli skoj, men hon blir lite ledsen ibland då hon inser att hon inte kommer vara med sina kompisar lika ofta, men jag hoppas verkligen att det blir bra!
Så utöver allt som har med hus och lägenhetsförsäljningar att göra så pluggar jag just nu. Det är kul, men tar ganska mycket tid. Så dagarna och veckorna springer iväg. Tindra får vara så mycket som möjligt på förskolan för hon kommer bara få gå 15 tim i veckan i Bålsta, så det är bäst att passa på. Jag och Hugo försöker hinna med endel babyaktiviteter med, går på babysång och babycafé så mkt vi bara hinner!
I helgen åker vi en snabbis till Mora för att fixa skotern och hämta lite av mina gamla leksaker till Tindra! Hon har blivit lovad mitt gamla dockskåp och min gunghäst när vi flyttar så det ska vi hämta.
Hugo han har blivit en hejjare på att åla sig fram, han står också i krypställning och reser sig på knä mot saker. Han är väldigt högljudd emellanåt och ser till att få den uppmärksamhet han vill ha.;)Han är precis 8 mån idag och väger 8890 gr och är 72 cm lång!
Här kommer lite bilder:



Smörgås är gott!



När man ålar kan man hamna lite vart som helst;)



Gunga älskar Hugo att göra!



Vi har besökt Lasse Åberg museét i Bålsta!



Mera gunga!



Spännande!



Hugo 8 månader!

Kommentarer
Postat av: Farfar och Gerd

Hej

Det var bra att bloggen lever. Det var finna kort på barna. Lycka till med huset. Kram till er från oss,Sixten hälsar till tindra.

2010-10-10 @ 14:49:48
Postat av: Mormor.

Dom är så fina,kul att titta på alla korten.

2011-01-17 @ 17:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback